Knjiga sadrži poglavlja o pojmovnom određenju aksiologije, vrijednosti te subjektivnom i objektivnom pristupu pojmu vrijednosti. Zatim slijedi povijesni pregled razvoja aksiologije i ideologije koncepta vrijednosti. Iza toga se na teorijskoj razini promatraju struktura i značenje sustava vrijednosti u odgojnom kontekstu te hijerarhija vrijednosti i vrijednosne orijentacije. Kontekst vijednosti se obogaćuje odgojno-obrazovnim pojmovima: socijalizacija, enkulturacija i akulturacija te se kritički obrazlaže vrijednosna anomija, heteronomija i autonomija kao i potreba očuvanja i transformacija vrijednosti. Unutar poglavlja knjige kojima se pobliže pristupa odgojnom idealu interpretiraju se spoznaje o paideii kao odgojnom idealu Grka, odnosu odgoja i obrazovanja u konceptu paideie i kalokagathie te početcima idealiziranja odgoja kao i prakticirani koncept obrnute kalokagathie. Poglavlje koje opisuje vrijednosti kao iskustvo te odgojnu valenciju vrijednosti i odgojno – obrazovne vrijednosti u relaciji osobne slobode i društvenog determinizma pokušava dati pregled društvene determiniranosti pojma vrijednosti. Zatim slijedi poglavlje koje opisuje primjenu vrijednosti u pedagogijskom aktu i vrednovanju, te determinira vrijednosti kao sadržaje, sredstva, svrhe i ciljeve odgojno - obrazovnog djelovanja. U autorskom prijedlogu fenomenologije i oblikovanja pedagogijskih vrijednosti prikazuju se kategorije: Vitalne vrijednosti, Spoznajne vrijednosti, Estetske vrijednosti, Etičke vrijednosti i Religijske vrijednosti. Na koncu knjige se aksiologija implicira u suvremenu pedagogijsku profesiju.
Općenito | |
Autor | Mirko Lukaš, Dean Cikovac |
Br. stranica | 295 |
Godina izdavanja | 2024. |
Nakladnik | Miro, obrt za izdavačku djelatnost |
Uvez | tvrdi |