Pišući pjesme u zatvoru Stara Gradiška, kradom, u zahodu i na toaletnom papiru — Gotovac je dodatno potencirao mjesto nastanka pjesme, mjesto stvarno i simbolično. On piše izdvojen od svijeta, u posljednjoj zatvorskoj rupi, skriven od stražara. Na takvu mjestu Gotovac želi ostati čist: duhovan i uzvišen. Njegove su pjesme neka vrsta duhovnih vježbi kojima želi staviti na kušnju sebe, ali i iskupiti sav svoj svijet. Na nekoj višoj metaforičkoj razini on u tim apstraktnim vježbama s naglašenom meditacijom o formi, što je osobina svake suvremene umjetnosti — piše misleći čak i na iskupljenje svojih tamničara. Hermetizam, uzvišeni metafizički simbolizam, ali i najobičnije strukturalno poigravanje oblikom izričaja — obilježja su objedinjenih zbirki.
Rade Jarak, Vijenac
Gotovčeva je poezija ljubavna poezija, ma kako to paradoksalno zvučalo. Idejno, često i tematski, a zapravo ontološki — riječ je o poeziji gorućega grma u kojoj se odvija sudar ljubavi s nezrelošću svijeta koji je ne umije prepoznati. Ili se pak boji vatre njezine čistoće?
| Općenito | |
| Autor | Vlado Gotovac |
| Br. stranica | 461 |
| Godina izdavanja | 2001. |
| Nakladnik | Matica hrvatska |
| Uvez | tvrdi |
